Aktivnosti koje učinkovito pomažu poboljšati ravnotežu!

Trening ravnoteže dovodi do bolje koordinacije, agilnosti i posture tijela. Možemo izvoditi različite vježbe i aktivnosti pomoću kojih na jednostavan i često zabavan način poboljšavamo svoju ravnotežu. To je nažalost jedna od motoričkih sposobnosti čovjeka koja je u rekreativnom sportu često zanemarena.

Kako dakle poboljšati ravnotežu? To možeš postići pomoću različitih vježbi i aktivnosti, a bolja ravnoteža će ti pomoći i pri drugim sportovima kao što je na primjer surfanje, bordanje i drugi.

ravnotežje

SVOJU RAVNOTEŽU PRVO MORAŠ TESTIRATI!

Postoje tri jednostavna načina kako brzo možeš otkriti imaš li dobru ravnotežu:

  1. S obje noge: stoji s obje noge posve zajedno, neka ti se gležnjevi dotiču. Prekriži ruke na prsima i zažmiri. Zamoli nekoga da ti mjeri vrijeme. Posve normalno je da te počne malo zanositi, no u tom položaju bi morao/la izdržati najmanje 60 sekundi. Zatim stavi jednu nogu ispred druge ponovi vježbu. U tom položaju bi morao/la izdržati bar 38 sekundi.
  2. S jednom nogom: stoji na jednoj nozi, a drugu pokrči i sa zatvorenim očima je diži gore i spuštaj dolje bez da dotakne drugu nogu. Preporučujemo ti da to radiš u vratima, kako ne bi pao/la, u slučaju da ti se zavrti. Osobe do 60 godina starosti taj položaj mogu držati približno 29 sekundi s otvorenim očima i 21 sekundu sa zatvorenim očima. Osobe stare 61 i više godina: 22 sekunde s otvorenim očima, 10 sekundi sa zatvorenim očima.
  3. Stoji na jednoj nozi s rukama na bokovima i postavi drugo stopalo prema unutarnjoj strani koljena stajne noge. Podigni petu s podloge i zadrži položaj – drži ga bar 25 sekundi.
    Have fun on lake Bled

    AKTIVNOSTI ZA BOLJU RAVNOTEŽU!

1. SUPANJE

SUPanje će ti već samo po sebi pomoći poboljšati ravnotežu. A ako želiš postići uistinu velik napredak u održavanju ravnoteže, nemoj se ograničiti samo na veslanje gore-dolje, već si postavi veće izazove. Pokušaj izvoditi zabavne vježbe koje će ti pomoći u poboljšavanju ravnoteže na SUP dasci, a i u svakodnevnom životu.:

  • Postavi se u normalnu poziciju na SUP dasci. Veslo primi pomoću obje ruke i istegni ih. Nogama zibaj dasku lijevo-desno i proizvodi valove. Što snažnije ćeš zibati, više ćeš izazivati svoju ravnotežu.
  • Stani na sam rep daske (tamo, gdje se još osjećaš sigurno). Nos SUP daske bi se prilikom toga morao malo podići nad vodu. Pokušaj normalno veslati s blago pokrčenim koljenima. Ako ti izazov još nije dovoljno velik, pomakni se još malo prema kraju daske.
  • Ponovi prethodnu vježbu tako da se postaviš na nos daske. To je u pravilu mnogo teže!
  • Hodaj gore-dolje po dasci i ispred sebe ispruži ruke u kojima držiš veslo.
2. SLACKLINE

Ravnoteža je bit slackline-a. Ako želiš šetati po cijeloj dužini gurtne, bilo da je ona na metar ili kilometar visine, moraš izoštriti osjetila i natrenirati ravnotežu koja će ti koristiti i u drugim hobijima: daskanju, trčanju, surfanju i penjanju.

Pozitivni učinki slacklina
3. INDOBOARD

Riječ je o posebnoj dasci koja pomoću valjka omogućava „suho surfanje“ ili „bordanje“ gdje god da se nalazite – možete vježbati na svakoj ravnoj podlozi. Korisna je kao rekvizit za treniranje (širok izbor vježbi koje nisu namijenjene samom lovljenju ravnoteže). Kao početnik ga možeš postaviti na travu ili zemlju kako bi hvatanje ravnoteže i adaptacija na bord bili lakši. Kada već malo razviješ svoje sposobnosti, dasku možeš postaviti na tvrđu podlogu i početi s izvođenjem razno raznih trikova i vježbi.

4. VJEŽBE NA LOPTI

Postoji mnogo vježbi na lopti, a ti možeš eksperimentirati s njima i poigrati se. Pomoću vježbi na lopti možeš poboljšati snagu stabilizacijskih mišića, ravnotežu i koordinaciju.

ravnotežje
5. HODANJE ŽMIREČKI

Već samo hodanje sa zatvorenim očima može ti pomoći da poboljšaš svoju ravnotežu. Hodanje započni normalno sa otvorenim očima i tek tada ih zatvori. Postavljaj noge jednu pred drugu, prvo s otvorenim a zatim sa zatvorenim očima.

6. STAJANJE NA JEDNOJ NOZI

Zvuči jednostavno, a takvo stvarno i je! Na jednoj nozi možeš stajati kada pereš suđe, čekaš autobus ili pereš zube. Istraživanja pokazuju da će ta svakodnevna vježba pomoći pri poboljšavanju ravnoteže. Naravno, možeš si postavljati i veće izazove i stajati na nestabilnim površinama ili pak zatvoriti oči. I nemoj zaboraviti izmjenjivati noge! 😊

7. ČUČANJ

Istina je, i klasični čučnjevi mogu pomoći kod održavanja ravnoteže. Izvođenjem čučnjeva jačamo listove, koljena, bedra, poboljšavamo stabilnost kralježnice i jačamo trbušne mišiće. Vježbu možeš napraviti još zahtjevnijom tako da u rukama držiš utege.

NEMOJ ZABORAVITI NA RAVNOTEŽU!

Većinu vježbi i aktivnosti možeš raditi sam/a i doma, a za ostale ti možemo priskočiti u pomoć i mi. U našoj trgovini možeš odabrati svoju novu slackline gurtnu i priključiti se nekom od naših SUP tečajeva. No, nikako nemoj zaboraviti svaki dan loviti ravnotežu! 😊