SUP za zdravlje i dobro raspoloženje

Moderan se čovjek današnjeg razvijenog svijeta voli pohvaliti svojim sudjelovanjem u zelenim, eko i akcijama za pravednost. No, ovdje nije riječ samo o postupcima koje pokazujemo na van kao simbol statusa, već prvenstveno o tome da se uz takve aktivnosti uistinu dobro osjećamo i kroz njih liječimo svoju dušu.

Jedna od takvih inovacija u sportu je SUP. Prvi puta kleknuti na SUP dasku i nakon toga ustati, može se činiti strašnim, posebice prvih nekoliko minuta tijekom kojih će se naše noge još uvijek tresti i zibati s jedne strane na drugu, no već ćemo se nakon nekoliko minuta smiriti i usredotočiti. Pitate se zašto je takav način rekreacije toliko fenomenalan? Jer je ostvarenje izreke „zdrav duh u zdravom tijelu“. Naime, upravo ti to nudi.

VJEŽBA ZA JAKO TIJELO

SUP nije tek nepomično stajanje na dasci, čak i ako se glatko i elegantno krećemo po mirnoj površini vode. Svaki zaveslaj podrazumijeva niz kompleksnih gibanja u gornjem dijelu tijela, dok naš centar održava ravnotežu i stabilnost pri svakom najmanjem pokretu. Ni noge ne odmaraju – zadužene su za efektivnu stabilizaciju i apsorpciju valova koji su u interakciji s daskom.

SUP za jako i zdravo tijelo

SUP JE TAKOĐER KARDIO

Bez obzira na to koliko sport možda djeluje elegantno kad se gleda s obale, posebice kada proučavamo SUPere u romantičnim zalascima sunca, u stvarnosti je riječ o aktivnosti pri kojoj naše tijelo nikako ne odmara, već je stalnom pogonu i intenzivnoj spremnosti.

Pravilno organizirana tjelovježba i prehrana mogu, uz pomoć SUPa, brzo dovesti do gubitka viška kilograma, ojačati naše tijelo i prvenstveno povećati fizičku izdržljivost. Sve što moramo napraviti je odrediti željenu udaljenost i tempo koji će ubrzati naše otkucaje srca te pokrenuti svoje tijelo do prave mjere zdrave fizičke aktivnosti.

ZDAVLJE NAŠEG SRCA I KRVNIH ŽILA

Morski je zrak poznat po svojim blagotvornim učincima na naše zdravlje. Već samo zbog takve promjene okoline, stanovnici gradova će brže pročistiti svoja pluća i početi lakše disati. U svakom slučaju, bez obzira na izbor lokacije za SUP, upustit ćemo se u aktivnost koja ubrzava naše otkucaje i jača kondiciju našeg srca, što će utjecati na smanjenje mogućnosti za nastanak ugrušaka i infarkta. Nema sumnje da će se naše srce, ako mu osiguramo takvu aktivnost, pomladiti za nekoliko godina.

SUP je opuštanje i vježba za jako tijelo

SUP KAO REHABILITACIJA (ZA SVAKI DAN)

SUP možemo kategorizirati i kao kretanje bez odvajanja od podloge. Tijekom SUPanja, više-manje cijelo vrijeme zadržavamo stojeći položaj. Zbog toga je smanjen rizik od problema sa zglobovima, a istovremeno ih jačamo zajedno s mišićima zglobova. To čini SUP odličnom dodatnom tjelovježbom za sve aktivne sportaše.

Kroz veslanje pomažemo svojoj tjelesnoj biomehanici, jer su aktivne obje polovice našeg tijela i tako postepeno možemo smanjivati odstupanja u položaju naših kosti i razlike u jačini mišića. Doista ne postoji bolja aktivnost koja bi opustila vaša umorna i stalno napeta uredska ramena u prirodan položaj.

SUP SMANJUJE STRES

Vjerojatno ne poznaješ osobu koju šum i nježno ljuljanje površine vode ne smiruje. Opće gledano, vjerojatno ne postoji čovjek na kojeg sama priroda ne djeluje smirujuće. Kada nam je potrebno vrijeme za sebe i želimo se maknuti od ostatka svijeta, najjednostavnije je uzeti svoje rastavljivo veslo i laganu opremu za SUP te se uputiti na najbliže dostupno vodeno područje.

Zbog svoje nam stabilnost daska, već nakon nekoliko zamaha veslom, može biti i odlična ležaljka, potpuno odmaknuta od bučnog svijeta. Sve je popularnija i joga na SUP dasci, pomoću koje dodatno smirujemo unutarnji nemir i zaboravljamo na sve brige, a ujedno izvodimo tjelovježbu na kojoj će nam tijelo biti zahvalno. U svakom slučajno, SUP daska je mjesto koje se za tren oka pretvori u mjesto za meditaciju iz snova.

SUP se razlikuje od surfa pri kojem je naša dinamika prevelika da bi gledali oko sebe, ali i od kajaka i kanua, gdje sjedimo i zbog toga nemamo tako široko vidno polje. Ako te opušta već i sama pomisao na egzotične otoke na kojima kliziš preko tirkizne vode i kod svakog zaveslaja pod sobom zagledaš pravu eksploziju bajkovitog morskog života, zamisli samo kako pozitivno bi na tvoj um utjecalo ostvariti takvu fantaziju.

SUP je način opuštanja i smanjivanja stresa

Čini se kao da čitate o savršenom sportu, a ako smo iskreni on to zaista i je. Na nas djeluje opuštajuće i povezuje nas s prirodom s kojom smo u današnjem svijetu izgubili kontakt, a uz to našem tijelu osigurava trening stabilizacije, snage i kondicije, pomaže mu vratiti prirodnu formu i fleksibilnost te nam uz kapljice znoja osigurava i obilje hormona sreće. Naravno, svakom pojedincu ostaje izbor što točno želi raditi na dasci. No. što god to bilo, od ležanja i čitanja knjige pa do lovljenja valova i utrka, uvijek ćemo se osjećati sretno. A upravo to je ono, što na kraju dana, svi želimo osjećati.